ÅrsResume Del 1 2015 Januari-februari-mars
Publicerat den

Januari
 
Året började bra.Trynity fick följa med mig hem. Efter att varit och tittat på en 20-tal hästar, döck lilla trynet upp från ingenstans. Vi åkte och titta på henne dagen efter nyår typ. Första provridningen gick väll inte sådär jätte bra men det var något med denna tunna magra omusklade "unghäst" som gjorde mig intresserad. Två dagar senare provred jag henne igen.. Och det kändes bara så rätt! Så jag tog med henne hem direkt. 
 
 
 
 
 
 
Det blev mycket häst i januari- februari och jag hann inte med annat än att lära känna min underbara häst.
När jag började sätta igång henne här och och började bygga muskler kände jag att något var fel. Hon kändes stum och jag kunde knappt ställa henne åt vänster.Jag tog ut en kiropaktor som kände igenom henne. Hon hade lite låsningar och spänningar lite här och var men det löste hon. Efteråt kändes hon något bättre. Men inte helt bra. Jag tänkte inte mer på det utan tänkte bara att hon var dåligt riden, inte kunde så mycket och totalt omusklad och okunnig. Varje dag gjorde vi lösgörande arbete. 
 
( Första hoppträningen hemma ) 
 
 
 
 
Vi var ute på två pay and jumps under februari-mars. En i lund och en i torns om jag inte har helt fel. 
Vi hoppade bara små små höjder för att hon skulle få komma ut och se sig omkring. Detta var under den period hon var så himla stressad och slog nästan sönder sig i transporten av stress. Jag kunde inte komma upp på henne utan att vi stod med en spann med mat.
 
Februari
 
Vi hade många härliga uteritter. Olivia tog många fina bilder på oss. Mycket lösgörande arbete, mat och kärlek och denna häst satte mycket muskler och blev en helt annan häst, på bara 2 månader utvecklades hon enormt. Hon blev säkrare, lugnare, stabilare. 
 
Trynity löshoppades för första gången, Helt okej ! :)
 
 
Mars 
 
I början av mars åkte jag upp med en av mina grannar ( Stina med familj) upp till Göteborgs Horse Show. 
Där sparade jag inte på pengarna utan shoppade loss till min fina häst. Vilket hon förtjänade. 
En helt perfekt helg. Detta var dock den helgen som jag började må dåligt. Det gick upp och ner. Men jag lyckades shoppa loss en av dagarna i allafall. Och lite avkoppling blev det allt. 
 
Jag och olivia bokade våran första resa tillsammans till egypten som vi skulle åka i slutet av maj! Så himla Spännande och längtan var enorm. 
 
Det blev lite häng med vänner och någon utång. Vilket var super kul :) 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?