P & J Torns Ryttarförening
Publicerat den

Var iväg i torns idag på en P&J. Dagen började väldigt bra eftersom att dem började klockan 11 med första start, vilket betydde att jag fick en lång sovmorgon. Det var cirka 60 starter före mig så beräknade att vi behövde lasta klockan halv 1 ungefär, och att vi då skulle va ute i god tid. Klockan kvart över 12 ringer jag och frågar hur långt dem kommit och dem svarar 80 cm för ponny, vilket betyde att det var cirka 20 st tills jag skulle rida.. Det hinner jag aldrig tänkte jag men lastade trynet, som var lite svår idag, så vi kom inte fram förens i timme senare och då var dem bara på 70 cm för ponny.. Så hon som svarade i receptionen måste ha hittat på och inte brytt som om att gå och kolla.. Sjukt dåligt tycker jag eftersom att det blev lite stressigt helt i onödan. Aja..
 
Trynet vart jobbig på framridningen idag, stark, dragig, lång, låg ja allt kändes bara piss.. på framhoppningen hoppa hon super, tog bara några få språng då det var väldigt varmt ute idag och hon blev sjukt svettig. Fast tror att det beror på att hon blir stressad också när hon kommer till nya ställen.
 
80cm: Hon var jobbig precis innan start, hoppa 1-2 blev alldeles för stark och tog bettet mot 3:an så vi kom helt fel, så tänkte hon vara snäll och hoppa men det blev bara fel så vi brakade in i hindret. Aja om igen, hoppa 3-8:an ( alltså resten av banan) kanon bra. Det blir alltid så mycket bättre när hon lyssnar på mig..
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?