P & J Flyinge Hästsport Förening
Publicerat den


Då var det återigen dags för en Pay and Jump och denna gången blev det kvällshoppniing i Flyinge på den stora arenan. Det blev ganska spontant bestämt, då jag inte visste att Flyinge hade en pay and jump ( Dålig marknadsförning haha ;) ), men kände att trynet var igång bra så varför inte.
 
Var ute i god tid, P&J började klockan halv 6 och vi var framme redan vid halv 5. Vi har haft en tendens till att komma sent dem senaste gångerna och stressat i hjäl oss, vilket inte riktigt funkat för trynet då hon själv är så stressad i sig själv, och när jag också är det så blir det kaos. Men igår var vi i tid!
 
Framridningen/ framhoppningen gjorde man tillsammans i "glasridhuset". Det var väll si sådär då hästarna som hoppade fram sprang till höger och vänster och nån åkte av. Jag stängde in mig i min egen bubbla med respekt för dem runt omkring och var helt fokuserad och lugn på trynet. Hon var väldigt spänd och springning men efter lite galopparbete kändes hon mjuk och kontrollerbar.
 
80 cm: 0 Fel på hinder. Hon gjorde helt rätt på allting, sprang på lite för mycket mot fjärde hindret så jag stannade henne, och efter det hoppade hon super. om man ville fick man hoppa en till runda direkt efter. Så det gjorde vi, fick 1 ner, hon kändes lite tröttare i sprången nu men var lugn genom hela banan. Det enda jag kan klaga på är mig själv då jag  sitter och håller i henne lite för mycket emellan åt, hade behövt släppa efter lite mer och få mer tryck i henne.
 
Nu släpper vi 80:n och går upp mot 90.
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?