Nicole holmen träning :)
Publicerat den

Igår ( onsdag) var jag och tränade för nicole med trynet. Jag vet inte riktigt vad som var fel på trynet igår men hon var långt i från sig själv. Det kändes som att någon hade satt 50kg bakom henne. Saknade helt egen framåtbjudning. Fick sitta och trycka fram henne i varje steg, vilket resulterad i kass ridning från min sida..
 
Aja, Markarbetet var inte kasst, men när vi skulle hoppa några språng så gick det först dåligt, och det blev bara värre och värre.. Man ska inte skylla på hästen, men igår var det lite som att hon inte brydde sig alls. Kom på en sockerbitshinder och hon hoppar inte utan snubblar över. Sen när vi kom på ett räcke var det precis som att hon glömde att hon skulle hoppa och brakade rakt in i det... Saknade trycket i henne.
 
Idag tränade jag på det som nicole sa till mig att göra. Hon ska fatta galopp direkt när jag ber henne, inte slängtrava och en galoppera, utan 2 steg trav sen galopp. Det gjorde hon riktigt bra idag, fick till och med in galopp från skritt. Samma sak när vi saktar ner från galopp till trav, så är det inte släng trav utan ska direkt kunna gå i en samlad trav och ner i skritt, eller skritt direkt. Vilket hon gjorde med bravur idag och jag red henne betydligt bättre idag. Tränade även galoppombytte, och hon fixade 3 raka galoppombyten från höger galopp till vänster.
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?