#throwbackthursday
Publicerat den

Förra torsdagen berättade jag att jag fick ta bort min gamla d-ponny beachen våren 2011. På sommaren där la jag ut en annons, egentligen bara på skoj, (hade inte pratat med mina föräldrar eller någonting) att jag sökte en foderponny som jag kunde tävla och träna. Kanske hjälpa till med försäljning eller nått.. Det gick 2 veckor och helt plötsligt fick jag ett svar. Gienek, arab 13 år , skimmel. Jag tänkte att jag skulle göra ett försök och fråga mina föräldar, man kan bara få ett ja eller nej. Till min stora förvåning så gick dem med ( utan att behöva be) på att prova honom. Så jag, mamma och pappa, ( som aldrig följer med på något med hästarna) satte oss i bilen och åkte upp och provred honom. En tjoooock ponny som inte var mycket att hurra för. Vi hoppade ett litet kryss på marken, kanske inte det mest graciösa men någonting fick mig att vilja satsa på denna ponnyn. Hade hade något i sitt språng och jag bara visste att han skulle bli så bra..
 
Att han efter 4 månader gick från 0 till och vinna Lb och blev placerad i nästan varje tävling vi var med på var helt otroligt.. Jag hade honom från 14 september -11 till 30 maj - 12. drygt 8-9 månader och jag vet inte hur många vinster och placeringar vi fick men det var många! Har aldrig känt mig så samspelt med en ponny förut, och det bästa av allt var att jag gjorde allt helt själv!
 
Första ridpasset hemma agusti
oktober första tävlingen sydslätten 80 cm felfritt
Tävling i oktober Trelleborg
Mars - torns 2:A L
Mars - Trolleholm 1:A LB
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?