Kvällshoppning :)
Publicerat den

Ett spontant hopp pass blev det ikväll. Jag gick in på Tdb (tävlingsdatabasen) och kollade kommande tävlingar. Dem flesta tävlingar som var nära att köra till är på lördagar, och eftersom att jag jobbar på lördagar så måste jag tävla på en söndag. Men det betyder att jag får köra över 10mil, eller mer.
 
Men jag såg att det var en kvällshoppning (P&J) på torsdag. Cirka 8-9mil dit, men det kan vara värt det för jag får abstinens om jag inte kommer ut snar. Zamora skulle egentligen vilat idag men om jag åker dit på torsdag så vill jag ha hoppat henne innan. Senast jag hoppade henne var i torns, den 23.
 
Jag hoppa bara några språng på en oxer och ett räcke. Man märkte tydligt att mitt trimpass i måndags hade en inverkan. Fick igenom jätte bra förhållningar under hela passet och hon kändes väldigt fin att rida. Dock skulle jag önskat lite mer tryck i galoppen. Inte att hon ska gå mer fram utan att hon liksom får med sig baken lite och ja hur ska man förklara, om du åker i en bil och trycker gasen i botten så får du ett tryck bakåt i sätet. det är typ lite den känslan jag saknar när jag red idag. Men hon hoppade helt okej. Hittade avstånden förvånansvärt bra, jag brukar alltid annars ha en markbom  som hjälp vid hindrena men sket i det idag.
 
Rosa utrustning och rosa hinder :) ME LIKE
 
 



Jennifer

Åh gud vad jag saknar att rida! Funderar på att köpa häst igen men hur ska jag ha pengar och tid till det



URL: http://www.minuty.blogg.se


Susanna Maria J

Så kul! :D



URL: http://oslofru.com/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?