Dressyr pass :)
Publicerat den

Zamora igår :)
 
Jag red ett dressyr pass på Zamora igår på ett av gräsfälten. Hon kändes låst i vänstra varvet och vi arbetade först och främst med att få loss henne där. Sen tyckte jag att hon sprang i väg från mig hela tiden och tog in mina förhållningar som hon skulle, så då fick jag sitta och träna , skritt- trav- skritt -trav för att få henne till att lyssna.
 
Hon har satt så mycket muskler och blivit mycket starkare så i en dragkamp vinner hon. Därför måste jag hela tiden se till att vi inte kommer ditt utan att jag har henne där jag vill ha henne och att hon i stället svara på lätta hjälper. Hon vart även sjukt tramsig. I vänster varv visste hon inte vad en volt var.... hallå?
 
Behöver nog trimma henne lite oftare känner jag!
 
 
 



svea-karin

vilken fin häst du har!



URL: http://karinmattson.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?