Första Passet Hemma.
Publicerat den

Tog in Trynet vid 1- tiden dag. Det var väldigt mycket aktivitet i stallet för den här lilla damen. Molly fick för sig att springa under staket. Vilket gjorde att Trynet blev väldigt stressad och då är man inte stor när man står med en 700kgs häst. Fick lugnat ner henne lite grann.
 
Vi började med att longera henne idag. Framför allt för att hon var så uppe i varv och för att hon skulle göra av med lite energi. Dem två första bilderna började hon slappna av lite. Jag avslutade där och skulle prova hoppa upp och rida några varv. Jag hade fått rådet att använda en morot vid uppsittningen för hon har lite svårt att stå stilla. Men jag är lite envis, och tänkte att jag skulle komma upp utan. Men efter ett tag av försök och komma upp fick jag ge mig och gå in och hämta en spann musli.
 
Hon kändes väldigt spänd och hade svårt att slappna av. Avslutade sen mitt pass för att inte hålla på för länge med henne. imorgon gör vi om och gör rätt istället. Lätt och va efterklok.
 
 
 



Christina Andersson

Man lär så länge man lever. Vet att du kommer lyckas alldeles perfekt med din nya Pärla. Lägg upp lite film när du bara rider runt i början i traven. Där sitter du så snyggt och hon rör sig fint. En jättefin häst...är lite o jobba med...mes så kosta hon inte 1 miljon kronor iheller :) Sov gott "nisse" Kramizzzzzzzz



URL:


Christina Andersson

Skulle stå...men...inte mes....:)



URL:


Lotta

Så kul att se bilder på din nya fina häst! En lång resa väntar, men jag hoppas och verkligen tror att ni kommer ha riktigt kul tillsammans påvägen! Jag önskar dig all lycka till! :D Kommer nog förbi en dag för att se de fina pärlan ;)



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?