Galopperandes i uppförsbacke.
Publicerat den

Trynet har stått fre-sön nu på grund av att jag varit sjuk och är sjuk. Men jag mår i alla fall så pass bra nu att jag har ork att rida. Igår red jag lite lätt trimning i paddocken för att bara känna av. Hon kändes väldigt stel i vänster varv men som en gummi i höger. Hon börjar verkligen ta för sig lite mer och få en högre bärigare form. Men just vänster varv är lite svårare och jag har känt det innan när jag ridet. Hon blir liksom fast i handen och det kvittar vad jag gör hon vägrar att forma sig efter min skänkel. Det känns som att det sitter något på den sidan. Men jag ska vänta och försöka rida loss henne annars får man nog ta hit en kiropraktor.
 
Och sen så har vi dagens ridpass.. Jag blir så lycklig när jag är ute och galopperar henne i naturen. Man vill inte sluta. Nu när hon börjar få en högre bärigare form så känns galoppen 10 ggr bättre. Jag känner varenda rörelse genom hennes kropp när jag rider. Det är en sådan fantastisk känsla. Alla borde få känna på hennes galopp haha!
 
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?