Träning för Frank Kutscher!
Publicerat den

Jag blev sent anmäld till franks träningar som va nu i helgen. En väns häst blev skadad i fredags så hon kunde inte va med. Jag hade egentligen inte tänkt va med, men jag är glad att jag var med i alla fall!
 
Zamora är som ni vet inte helt igång men jag pratade med stina ( som jag tränat för sen jag var 12) och som även anordnade/anordnar träningen(ar) för kända ryttare/tränare, och hon sa att det inte skulle vara någon problem.
Igår hade vi en bom med 3 galoppsprång till en bom till och sen en oxer. Här emellan fick inte hästen bara rusa på utan skulle vänta på mig. Jag fick tips av frank att ställa z lite till höger och vänster för att hon skulle få annat att tänka på. Även efter hindret skulle jag ställa henne till motsatta hål till vad jag skulle för att hon inte bra skulle springa iväg och det blev resultat. Dock satt det inte perfekt med en gång det krävs mycket mer träning, men det är något som jag kommer träna mycket mycker mer på hemma. Fast jag börjar nog med bommar på marken så jag har full kontroll där..
 
idag hoppade vi bana och tji vad jag fick rida, beröm och skäll.. haha jag var så nära på att hoppa av min häst och gå därifrån när han skällde ut mig inför alla. Jag blev arg! haha.. Han hade ju såklart rätt i vad han sa. Grejen är det att jag rider alldeles för mycket med min överkropp.. Jag pushar liksom på Zamora även om jag inte tänker på det och det är delvis därför hon blir stressad och bara springer på, jag måste lära mig sitta helt still med överkroppen och bara följa med. Han tycker att jag tar alldeles för mycket ansvar. River Zamora så tycker jag att det är mitt fel så jag försöker liksom "lyfta" henne över hindrena och så får jag verkligen inte göra haha... Han sa att om hon river så är det inte mitt fel utan hon får också göra lite av jobbet. Mitt jobb är att sitta stilla, följa med sen får hon skötta resten. Jag har lite svårt med det och det är något jag också för jobba jätte mycket. Men nu vet jag vad jag ska göra, och hjälpen jag fick i helgen behövdes verkligen för jag var sååå nära på att ge upp nu. Det känns bra att höra från en duktig tränare " jag vet att du kan, kom igen" ! Jag ska tänka på det varje dag nu! :)
 
ps: Tack Lina för att du filma och fotade! <3
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?