Man får inte glömma bort det Roliga i hoppning!
Publicerat den

 
Från läsare : Gillar din inställning! Känns som om så många tävlar för rosetter och placeringar och glömmer bort att egentligen ska man göra det för att det är kul. Fina bilder också! :)
 
Ja men jag tävlar inte för vinster och placeringar även om det är kul att vinna lite då och då ocksås självklart. Jag tävlar framför allt att jag tycker det är roligt och att för att hästen jag rider tycker det är kul. Det är en sån inställning jag tycker alla borde ha som tävlar.. Det är så lätt att glömma bort den biten.
 
Jag tror att folk glömmer bort den roliga biten i tävlande och bara fokuserar på att det måste gå bra hela tiden. Kommer man inte felfritt runt eller blir placerad blir det ett j*kla liv. Antingen skyller man på hästen eller så får ryttare en jädra massa kommentarer om hur dålig man är och hur mycket fel man gjort.
 
Glöm ej hästar är inte maskiner, du kan inte trycka på en knapp och be dem hoppa felfritt. Ryttaren är inte heller felfri, alla gör fel. Det är det som gör oss till en bättre ryttare. Gör om och gör rätt. Det kan inte alltid gå bra.
 
Vi är så många som delar denna sporten. Blir det inte roligare om man ger varandra positiv feedback i stället för att trycka ner varandra? Och i det hela glöm inte den andra halvan, Hästen! Som ställer upp varje dag i både reng och rusk. Som ställer upp både morgon och kväll och hoppar allt du styr på. Som gör allt bara för din SKULL!
 
 



Sigrid Mårtenson

Hej!
Fin blogg! Besök gärna min blogg där jag bloggar om allt mellan hästar, fotografi, tips och vardag. Jag gör även designer:)
Ha det bra!



URL: http://sigridmartenson.blogg.se/


Lina

Hej! Oavsett vilken header du än har på din blogg så har alla varit lika fina! Gör du dem själv eller vem gör dem? Berätta gärna lite om det :)



URL:


LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Vilka fina bilder! :)



URL: http://babustylee.webblogg.se


Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot

Riktigt klokt tänk!



URL: http://stockholmsjenna.se


Kajsa

Hej Denise

Jag ville bara säga att jag såg på din förra blogg en bild på Gienek.
Och jag vill bara säga att nu är Gienek min häst.
Han har stått hos mig idag i 3 veckor.

Ifall du vill ha bilder och videos på han så maila mig [email protected]



URL:


Kajsa

Hej Denise

Jag ville bara säga att jag såg på din förra blogg en bild på Gienek.
Och jag vill bara säga att nu är Gienek min häst.
Han har stått hos mig idag i 3 veckor.

Ifall du vill ha bilder och videos på han så maila mig [email protected]



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?