Hoppade lite smått på Z :)
Publicerat den

Red z i paddocken idag. Tog några små språng på ett kryss och ett räcke. Hon tyckte det var kul och galopperade på som aldrig för. idag var det mest bara en kul grej. Hon fick vara lite lång och slapp. Har inte hoppat henne på typ 2 månader så inga stora krav. Jag ska börja komma igång med hoppningen igen på allvar. Fick lite motivation tillbaka idag när jag red C. Krävs något nytt för att det ska vara kul. Lite variation är aldrig fel.
Jag rider Z just nu på ett vanligt tränsbett.. Ni kan inte föreställa er så mycket häst hon är och hur mycket jag måste rida för att få ihop henne.. Dock tror jag att i fortsättnigen kommer jag att rida på ett skarpare bett vid uteritt och hoppning, har inte en chans att hålla ihop henne annars. Kvittar hur mycket jag håller om med bena , det går inte!
 
Varför inte ta en enklare lösning om man kan? Man behöver inte göra allt så svårt hela tiden. Jag är glad att det finns skarpare bett när det finns sådana hästar som Z. Förstår inte varför folk ska göra en sån big Deal av det?
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?