Helkväll i stallet :)
Publicerat den

Jag ligger i min säng just nu. Är helt slut och har lite ont i rumpan. Min hand börjar bli bättre och jag kan stänga den lite grann. Jag sprang in och lånade grannens inspänningar så jag kunde longera Zamora. ibland är det skönt att inte behöva göra något mer än att stå i mitten av banan med en lina och spö. Hon skötte sig utmärkt och känns väldigt fräsch för att inte ha varit igång så mycket innan. Satte igång henne för 2 veckor sedan ungefär för er som missat det. Hon är dock lite tjock men det försvinner.
 
Vilan har gjort henne väl. Hon känns mycket mer positiv till arbete och känns mycket mer gladare. Idag stod jag och borstade henne länge efter att jag longerat henne och det är nog första gången som hon såg ut och tycka det var skönt och bli lite ompysslad. Känns så roligt att hålla på med henne. Man uppskattar verkligen sin egen häst mer när man håller på med andras.
 
Även ponnysarna fick sig en borstning. Dem håller på att fälla av sin vinterpäls så snart kan dem visas för allmänheten igen. Finns inget fulare än hästar med vinterpäls.
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?