omhoppnings svängar :)
Publicerat den

Jag hoppade Zamora i söndags. Satte upp tre hinder, två oxrar och ett kryss på cirka 80 cm. Hon hoppade riktigt bra under hela passet och var inte i en endaste bom. Så som avlutning bestämde jag mig för att köra på lite omhoppnings svängar. Det gick över förväntan. Kändes kanon bra och jag vart super nöjd.
 
Kommer ni ihåg i början av sommaren när jag sa att jag skulle sluta hoppa henne och börja rida helt dressyr sen sälja henne som en dressyr häst? Hoppningen gick ju inte så vidare bra då. Under 2-3 månader höll jag bara på att trimma dressyr på olika fält, Hon reds ju såklart ut en massa roliga rundor och bara fick ha kul också. efter dem månaderna bestämde jag mig för att prova hoppa henne igen och det gick faktiskt bra. Så jag fortsatte hoppa, anmälde mig till lomma på en pay and jump, red 0:a i 80 och 1 ner i 90 cm. Hon kändes betydligt fräschare en någonsin. Sen var jag med på träning för Frank Kutcher och vi hoppade hinder upp till 110 cm. En vecka senare var jag i Helsingborg och hoppade 80 0:a, och 90 cm med 1 ner. Så det går faktiskt bara bättre och bättre med henne.
 
Jag tror att det bästa beslutet jag gjorde var att bara rida dressyr under hela sommaren och inte hoppa alls. Hon är så mycket starkare i sig själv och har blivit mycket säkrare på var hon har sina ben. Kul med stor förbättring. Ska försöka få någon till att filma nästa gång jag hoppar så att ni kan se vilken utveckling vi har gjort tillsammans  ! :D
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?