P & J Romelåsen Sport Ryttarförening
Publicerat den

åh, vet inte var jag ska börja.. För det första så skulle trynet tramsa innan vi kör hemifrån och sliter sig och springer runt som en tok med grimskaften mellan bena. Tog säkerligen 10 minuter innan vi fick fångat in henne igen och lastat henne. Jag trodde P&J var på samma ställe som dem har sina grästävlingar, men det var helt fel ställe. Så gick vi in på hemsidan och tog en annan adress som var 30 minuter därifrån vi var.. Så körde vi dit och hamlade mitt i ingenstans.. Så fick ringa till dem som anordnade P&J och då var det tydligen i skönabäck som dem höll hus i, och vi hade ingen bensin på bilen så fick köra på ett helt annat håll innan vi kunde styra bilen mot skönabäck.. Sjukt kluddigt och svårt att få ner exakt hur vi körde.. Men vi säger så här, resan skulle ha tagit kanske 30 minuter max.. Vi körde i 2h innan vi var framme pågrund av vi (läs:jag) trodde att det var ett annat ställe..
 
Vi kom i alla fall fram när dem skulle börja på 70 cm där det var 3 st, sen startade jag först i 80 cm.. Men den var snälla och flyttade ner mig sist ( som nummer 8:a) Hann upp på trynet rida fram lite lätt och ta några språng, hon var lite mer spänd idag och det märktes i sprången men hon hade betydligt bättre språng kurva.
 
80cm: Vi fick ett stopp på första hindret för jag glömde att rida fram henne då vi fick starta typ direkt när vi kom in på banan. Hon behöver en ryttare före för att hinna bli lite mer avslappnad men dem kallade in mig när typ ryttaren före mig var färdig.. Så det var bara att köra på. Sen hoppa hon resten av banan super, någon bom rulla, men hon var inte stark utan lyssnade bra, hade fina luftiga språng. 80 cm är fortfarande för lågt för att hon ska bruka allvar.. Men det är som sagt bäst att hoppa lite lägre för att hitta rytm och känsla och framförallt att hon slutar vara så stressad. Hon är ju trots allt bara en bebis på detta. Man får ta hennes små framsteg och se det positivt.
 
Sen vill jag bara ge ett extra plus poäng till dem som anordnade P&J. Väldigt tillmötesgående och ringde upp och hjälpte mig när allt blev så fel idag, super service (Y)
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?