Trynity - Frank träning..
Publicerat den

åh jag vet inte varför men försöker bädda in videon här så att ni kan se men det funkar inte. Är det någon annan som har blogg.se som har samma problem?
 
För er som vill se videon så klicka er in på denna länk https://www.youtube.com/watch?v=Gl_3Mhuy9Yo.
Tyvärr blev det inte så många språng då jag råkade radera en del filer innan jag la in dem på datorn.  
Dem sista tre sprången är när frank red henne. Ville höra hans åsikter om henne.
 
Trynity är så pass orutinerad, så för henne är det inte viktigt att hoppa höga språng, utan att hitta balansen, styrka osv. Även om hon är en 7- åring är hon så pass efter i sin utbildning att hon lika gärna kunde varit en 4-åring. Man får verkligen ta en dag i taget och bygga upp henne långsamt. Jag är bara glad att vi har kommit en bit på vägen och jag märker resultat på henne varje dag både psykiskt och fysiskt.
 
Jag menar första dagarna kunde jag inte ens komma upp på henne. Hon var så pass stressad att bara gå in från hagen var jobbigt för henne. Att ta ut och borsta henne i gången var så jobbigt för henne att hon skett ner hela stallet. Hon har verkligen mognat och är en betydligt tryggare häst att ha att göra med.
 
 
Nu siktar vi på att hoppa några fler P&J och hitta en bra tränare att träna för. Högsta målet är väll att hoppa amatörcupen i Falsterbo, om det blir nästa år eller året här på det får vi se.
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?