Trynity :D - Min nya häst
Publicerat den

Åh vad det är kul att skriva dem orden.. Min nya häst!
 
Efter att ha provat mängder olika hästar så kändes allt hopplöst. Det kom inte ut en enda intressant häst på marknaden. Var den intressant hade den extremt många fel med sig i bagaget på banorna. Men så kom lilla Trynity ut på marknaden.
Det som intresserade mig mest var hennes stam, E. Bajo Du rouet, Ee, Baloubet de rouet. Har alltid velat ha en häst efter baloubet. Min tränare ringde mig och hade fått syn på exakt samma häst. Ringde och kollade om vi kunde komma och provrida, sagt och gjort var vi där  redan dagen efter.
 
Själva provridningen i sig gick inte så där jätte bra, kunde inte galoppera i höger varv och hon la huvudet på sned hela tiden. När vi kollade igenom sadeln märkte vi att den inte satt så himla bra på hennes rygg och tänkte att det kanke var därför hon betedde sig som hon gjorde. Det var absolut något med denna hästen som intresserade mig så vi bestämde en tid 2 dagar senare. Alltså igår. haha. Vi tog med två sadlar hemifrån och provade ut på henne och en av dem satt perfekt.
 
Hoppade upp och red henne, Wow! En helt annan häst. Trots att hon inte går stadigt i galopppen, har svårt att stå stilla. Vi kunde inte ändra ridläderna på sadeln då hon vägra att stå stilla. Hade svårt att komma upp då hon springer rundor. Lite humör svängar här och där. Så kändes det helt rätt.
 
Lilla trynet blev "inriden" i somras när hon kom till Sverige. Innan dess har hon stått i ett försäljnings stall i polen. Fått 1 föl. Hon är född 07 men som en unghäst i huvudet. Har hoppat litet grann men aldrig startat.
Det ska bli så himla spännande att få följa med på hennes resa från början.
 
Hennes stam är 2 die for. Ska visa er en dag. En massa fina hopphingstar både på mammans och pappans sida. :) Film från provridnigen dag 2 kommer upp :)
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?