Andra Passet ...
Publicerat den

Efter gårdagens pass så kände jag att vi behövde göra något annorlunda. Så idag tog jag in Trynity i god tid. Lät henne komma in i boxen och äta lite. Sen borsta jag och Olivia henne länge och bara myste. Vi gjorde i ordning henne inne i boxen idag så hon fick äta samtidigt. Sen tog vi ut henne i paddocken och gick några varv för hand. Hon var stressad men jag bestämde mig för att hoppa upp och rida ändå.
 
Vi provade med en morot vid uppsittning som ägaren hade föreslagit att vi skulle använda då hon kan vara svår att komma upp på. Men det funkade inte. Så vi hämtade en spann musli, precis som vi hade vid uppsittningen igår och då gick det kanon. Jag skrittade henne länge och på lite halvlånga tyglar bara för att få henne avslappnad. sen travade vi, väldigt mycket snett igenom, volter och avsaktningar så hon fick något att tänka på.
 
Hon började slappna av mer och mer och trampa på bättre och bättre så bestämde mig för att köra några varv i galopp. Hon är inte riktigt lika stadig och orkar inte så mycket men tyckte hon skötte sig väldigt bra.
Avslutade sedan med att trava av henne på långa tyglar och då var hon i princip helt avslappnad. Tog in henne i stallet igen och borstade och pyssla om henne ordentligt.
 
Det absolut viktigaste just nu är att hon tycker det är roligt och inte för jobbigt. Tänker inte sitta och trimma tills hon är helt slut utan som sagt ska allt känns roligt och enkelt. Jag tror att man vinner mycket mer på det i slutändan. Viktigaste är att hon får ett förtroende för mig.
 
 
 
 



Tilda Edin

Ååh vad jag gillar din blogg!
Kram på dig och hoppas du får en bra vecka :')))

Svar: åh, Vad Glad jag blir av sådana här kommentarer :) Har ju varit lite off med bloggande men tack för att du läser i alla fall! :)
Denise klevenborn



URL: http://nouw.com/tildalovisa





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?