Det här är JAG nu, men endå inte.
Publicerat den

Det känns som att jag lever ett dubbelliv.
 
Kommer inte på någon bra rubrik för detta inlägg som jag ska skriva nu, och jag har absolut ingen aning om hur jag ska formulera mig för att ni ska förstå.. Men detta inlägg går ut till alla mina vänner, familj, släkt, alla som har någon koppling till mig.
 
Jag är "sjuk". Jag vet inte hur jag ska sätta en "etikett" på hur jag mår. Men jag ska försöka förklara så gott det går. I början av sommaren blev jag dålig, jag kunde inte träffa några vänner, jag kunde inte åka till något varuhus, inte ens till gå till mataffären. Jag fick Panik! Ångestattacker och visste inte vad jag skulle ta vägen. Det gick helt enkelt inte. Vilket gjorde att jag isolerade mig största delen av sommaren och min sociala sida blev lidande.
 
I Augusti skulle vi på bröllop i Kroatien. Jag mådde dåligt flera veckor innan vi skulle göra resan. Vilket var otroligt jobbigt. Jag hade ångest, vissa dagar kändes det som att jag ville hoppa från en bro bara för att slippa må så dåligt. En vecka innan fick jag en ordentligt huvudvärk, jag var yr, snurrig och kunde knappt göra något. Fick åka in till doktorn, fick veta att jag hade kristallsjukan, så det var bara hem och vila. ( ni kan söka på det på google eller nått)
Att jag fick detta gjorde det inte bättre, jag mådde sämre en någonsin. Men jag fick lugnande tabletter av min doktor för att kunna klara resan ner, och om jag hade en dålig dag nere i Kroatien kunde jag även ta en tablett då.
 
Resan dit var inte rolig, även dem 2-3 första dagarna var jobbiga men sen gick det bra. Resan hem gick också bra. Äntligen tänkte jag nu är jag på bättringsväg. Men det har inte blivit bättre. Jag kan känna att ena dagen vill jag ut och festa eller äta middag på t.ex på lördagen men när lördagen väll kommer så fixar jag inte det. Jag kan inte bestämma vad jag vill göra flera dagar innan. Jag vet SAMMA dag om jag klarar av det eller inte. och även om jag bestämt att jag ska festa kan jag flippa ur i sista minuten.  ( tar bara festandet i exempel)
 
Jag har bra dagar och jag har dåliga dagar. Dem dåliga dagarna kan bli så dåliga att jag inte klarar av att gå upp ur sängen.. Nu kanske ni undrar hur jag kan umgås med Olivia så mycket, för att Olivia vet! Olivia vet att jag inte kan planera något och att vi måste ta det som det kommer. Hon vet att när det blir en dålig dag så bara är hon där. Hon har inga förväntningar. Hon bryr sig inte om vi kommer till Emporia tillexempel och måste åka hem direkt.
 
Jag skriver detta inlägget framför allt till mina vänner. Jag önskar att jag kunde umgås med er mer! jag önskar att jag kunde vara roligare. Jag önskar varje dag att jag inte ska behöva vara orolig för att bestämma något.
Jag vill ju såklart umgås med er allihopa. Jag har varit med om väldigt mycket dem senaste 5 åren, jag tänker inte gå in på det här, men vi tror att det kan vara en stor faktor till hur jag mår som jag gör idag.
 
Jag ska försöka lösa detta. Jag är alldeles för ung för att må såhär. Vi tar en dag i taget. Jag ville bara öppna mig här så att ni förstår och kanske har lite överseende. okej?!
 
 
 



Stina

Fint och modigt skrivit Denise......viktigt att du tänker på dig själv. Livet är tyvärr fullt av taggar o törne......du får helt enkelt ta den tid DU behöver för att gå vidare. <3 KRAM Stina



URL:


Anonym

❤️...vet precis va du går igenom...e i samma sits...går på Kbt här i byn o de har hjälpt mej enormt...vill jag Verkligen rekommendera..!
Som du skrev, små steg....
Stor kram ❤️



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?