Spontan Tävling i Stävie
Publicerat den


För två helger sen var jag i stävie och hoppade 90 cm med Zamora. Resultatet var inte det bästa, tror vi slutade på 25 fel eller nått. Haha, men det finns en förklaring till allt.
 
Jag har inte ridit speciellt mycket i sommar så Z är inte helt på g, och jag hoppade henne 1 gång innan, och innan dess var det typ 2 månader sen jag hoppa henne. Men det finns inga ursäkter. Jag ställde upp för att hoppa för att jag var sugen på att komma ut igen och för att båda två tycker det är kul.
 
I allfall, Z var så himla fin på framhoppningen. Ovanligt bra! När vi kom in på banan och hoppa första hindret så tänkte jag direkt Wow, detta kommer gå bra, men så kommer vi mot tvåan, ett vanligt skit räcke., jag har fortfaranade den här känslan gud detta kommer gå super,  vi ligger bra till men av någon anledning bestämer hon sig för att lägga till ett extra galoppsprång så vi kommer alldeles för nära. Fortsätter mot numer 3 som också är ett räcke, lägger till ett extra galoppsprång igen, och fick bommen mellan bena. Tappade helt vägen till numer 4, så fick lägga en volt, hoppade resterande 2 hindrena super bra, ( oxrar båda två) Numer 6 räcke, klarar vi, numer 7 räcke, lägger till ett galoppsprång till, numer 8 oxer, kommer bra och hoppar bra men river. (slarv)
 
Vilket missförstånd det blev, så hädanefter är det bara räcken som hoppas hemma! Träna träna träna! Men jag är sjukt förvånad hur bra hon hoppa upp på oxrarna, det börjar hända lite. Är det bara jag eller har det inte byggts på rejält med muskler på rumpan?
 
 
 
 
 



Oliviaaaanilssons blogg med 4 A

Vad fin blogg du har!
Kika gärna in på min blogg om du har lust :D



URL: http://www.oliviaaaanilssons.blogg.se


Frida Creative Design

Vilken fin häst du har!

Btw, är du sugen på en ny och mer personlig bloggdesign? Jag gör efter ditt önskemål, bara att kika in på sidan för att veta mer.

Ha det bra!



URL: http://fmdesigns.blogg.se/


Zarah Joling

Fin blogg! :)

Svar: Tack så mycket :D
Denise klevenborn



URL: http://zarahjoling.blo.gg/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?