Förhållningar!
Publicerat den

Tänkte kika in här lite snabbt och dela med mig utav mitt trimpass igår med Zamora. Något jag tror att många glömmer i det dagliga arbetet är dem små hjälperna som man egentligen borde träna på varje gång man rider. En förhållning tillexempel, en häst som är 10år ska ta en förhållning direkt. Den ska vänta och lyssna.
 
Den senaste tiden har jag mest tränat på att Zamora ska ha en bra framåtbjudning och ta min skänkel. Nu går hon fram av sig själv, ( nästan för bra emellan åt ). Mitt stora problem just nu är att hon inte tar min förhållning. Vilket gör det lite svårt när vi sen hoppar och hon bara drar iväg. Det blir en dragkamp mellan mig och henne och det vilket jag verkligen inte ha. Jag vill lätt kunna krama min hand och då ska hon lyssna.
 
igår tränade jag jätte mycket på detta, och ja det gick helt okej emellan åt. Det finns inga genvägar, och det är lätt att man glömmer att träna på detta då det egentligen är ganska uppbenbart att hon ska kunna.
Har ni några tips på vad man kan ha för övningar ?
 
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?