Tävling kågeröd!
Publicerat den

Jag efteranmälde zamora i fredags kväll till kågeröds lokal hopptävling. Jag fick bara ett j*vla sug på att tävla lite och komma ut. Senaste jag var ute med z var i oktober. Ringde snabbt till min trogne och lojala vän olivia som kom hem till mig klockan elva på fredags kvällen.. Trimmade zamora en snabbis i paddocken och fixade i ordning all utrustning. Halv 2 kom vi i säng och var uppe klockan 6. Eftersom att mamma inte orkade sig upp var det bara jag och olivia som åkte iväg.. Vi hade tur med vädret hela dagen.. Solen sken och jag ångrade inte mig en sekund att jag efteranmälde. Det fick gå hur dåligt som helst. Vi hade en perfekt morgon trots att vi bara fick några få timmars sömn..
 
80 cm, 4 fel på ett räcke. Kändes fin men ganska lång. Önskat lite mer action.
 
90cm: 0 fel clear round... Här fick jag lite så jag teg.. Action gånger 1000x... Zamora taggade till som bara den och skuttade till lite här och var.. Kanske inte den snyggaste rudan på 1-5, men efter det sattan var hon hoppade. Det var bara att släppa henna och låte henna ta tag i hindrena. Sista sträckan bara släppte jag henne och förväntade mig att ta med det sista räcket men hon lyckades på något magiskt sätt hoppa över hindret.
 
Innan jag forstätter måste jag bara berätta hur omtänksam denna hästen är att hoppa, man kan komma hur fel som helst men hon skulle aldrig få för sig att stanna. Hon hoppar allt och i alla lägen..
 
om 2 veckor är det dags för frank kutscher 2- dagars träning , längtar redan. Han är så otroligt duktig ! Väldigt inspererande att rida för honom. Har ni möjligheten att rida för honom så gör det!
 
2 veckor efter det är det sydslätten som gäller, hoppar antagligen 90-1m men vi får se.
 
 
 
 
 



Lina

Säg till om du vill ha hjälp med någon tävling eller så ställer gärna upp;)

Svar: Du får gärna hänga med :)
Denise klevenborn



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?