Hoppbilder på Zamora
Publicerat den

Hopptränade Zamora idag hos stina. Hoppade på ett serpentin spår med 3 kryss längs medellinjen. En väldigt bra övning tycker jag och jag ska definitivt jobba vidare med den hemma. idag var det inte så mycket fokus på att få henne ställd utan bara att hitta rytm, följa med med handen sen fick vägarna bli lite halv slarviga.
 
Sen hoppa vi även en linje med oxer- räcke, 2 galoppsprång. Jag gillar verkligen det för här får jag verkligen träna på att komma tillbaka snabbt, vilket också börja gå bättre och bättre.
 
Hon var jäkligt tjafsig idag i dagens markarbete men på hindrena hoppade hon faktiskt bra och var ovanligt glad. Hur länge sen var det inte vi fick en bild då hon hoppa med öronen framåt? Kul att känna att hon tyckte det var roligt.
Jag vet att mina tyglar är för långa men jag har fått order av både frank och stina att rida med långa tyglar för att inte störa z överhuvudtaget så det är därför dem blir extremt långa när jag ger eftergift.
 
Ser ni så galet taggad hon är? Redan här kan man se att jag ger efter lite för att inte störa henne alls i munnen i språnget. En klar förbättring sen tidigare vill jag faktiskt påstå.
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?