Folk som inte kan rida!
Publicerat den

Det är så sorgligt att se folk som inte kan rida utmärka sig som om dem vore proffs.. Har så svårt för sådan människor. Bara för att hästen krökar lite på nacken, så går den helt plötsigt i form?! En häst går inte i form bara genom att kröka på nacken,.. Hästen går i form på så sätt att den trampar under sig med bakbena och runda ryggen. All energi ska komma bakifrån. Aoutomatiskt kommer då huvudet ner. När hästen går i en korrekt form ska det kännas som att du rider i en uppförsbacke. Hästen ska vara avslappnad igenom hela kroppen.
Det går att läsa hur mycket som helst på nätet om hur du rider hästen i en korrekt form! Ta hjälp av en tränare...
 
Det är inte heller "coolt" att sitta och dingla med bena och rida med en hand... Det ser slarvigt och ridskole nivåaktigt ut!. Jag känner mig sjukt iritterad just nu.. Kan inte riktigt beskriva mina tankar i ord det blir bara slarvigt och osammanhängande så jag ger mig för nu..
 
Behövde bara köra in det i röven på visa som säger - " åh kolla min häst går i form " bara för att den krökar lite på nacken.. Det är helt fel! Ta till er och lär er att rida istället!!
 
PMS bruden tackar för sig...
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?