Åsikter och Tankar
Publicerat den

Det här inlägget är inte riktat till någon speciell och ingen behöver känna sig träffad överhuvudataget. Jag vill bara veta hur folk ser på saker och ting. Man får ha olika åsikter och tankar så var inte rädda för att säga vad ni tycker i kommentars fältet.
 
Jag snackade med en vän här om dagen och jag hoppas hon inte tar illa upp för att jag tar upp frågan här på bloggen. ( gör du det så får du säga det till mig i efterhand) Men kom in på den här frågan till varför jag säljer zamora. Det är mestadels för att jag vill komma upp i klasserna och hoppa 110-130 cm. Zamora hoppar också väldigt rakt så jag vill ha en häst som hoppar lite mer runt i sprången.
 
Jag fick ett svar på att 120 cm är inte speciellt högt eller svårt och att alla hästar kan hoppa det. Jag vill veta hur ni tänker? kan alla hästar hoppa 120cm? Med rätt förutsättningar? För mig kan alla hästar hoppa upp till 1m utan problem. Men jag tycker att 120cm är högt för en häst som inte har "det" och är väldigt mycket mer tekiskt att hoppa än t.ex en bana på 1m. Hindrena är lika bredda som höga, banan är betydligt svårare. Det är skillnad att vara hoppa ett hinder på 120, men en hel bana?
 
Hur ser ni på saken?! Har ni andra tankar?
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?