Vad äter Zamora?
Publicerat den

Vad man ger hästen för mat är en fråga som ständigt kommer tillbaka. Jag tänkte jag skulle svara på det nu även om det var ett tag sen jag fick förfrågan..
 
I nuläget äter Zamora cirka 10-14 kg hösilage om dagen, jag väger inte höet men jag packar dem i påsar och vet på ett ungefär hur mycket som får plats i en påse. 4 kilo på morgonen, 4 på eftermiddagen och resten på kvällen.
 
Dock kommer jag dra ner lite på höet så hon får cirka 8-9 kg om dagen och kompensera med musli och Luzern som hon inte fått innan. Hon har alltså bara fått grovfoder. Så nu ska hon få kraft också. Anledningen till att hon inte fått kraft är för att hon helt enkelt inte behövt. Men just nu är det kris på hö så då får man hitta en lösning.
 
Hon får kraft cirka 3 gånger om dagen, cirka en skopa Luzern och 4 nävar musli morgon, middag och kväll. Hon är ju lite överviktig just nu så får se om jag inte ska dra ner lite mer på luzernen, 3 skopar kanske är lite mycket?, får se hur pass mycket skillnad det blir nu, vill ju inte att hon ska rasa i vikt bara för att hon får mindre hö.
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?