Tävling kågeröd :)
Publicerat den

 
 
Hejsan :)
 
Idag har jag varit iväg och tävlat lucky. Vi hoppade 1m och 105 cm. I första klassen hoppa han jätte fint både inne på framhoppningen och inne på banan, Jag kom till ridning och kom tillbaka och samlade upp honom mellan hindrena. Vi var ett team. Allting flöt bara på och kändes sjukt enkelt. Vi fick ett skit pet in i kombinationen bara. Men det är inte hela världen.
 
I 105 kändes han trött redan på framhoppningen. Vi tog 2 språng på 115 innan vi gick in på banan. 1-4 hoppa han super bra och jag red honom bra. vid 5 kom jag inte tillbaka och han stannade. 6:an var en kombination som vi fick helt fel distans och han fick ta i jätte mycket.. Numer 7 svängde han av redan 3 meter innan. Jag tror han fick ta i så mycket i kombin att han helt enkelt inte orkade.
 
Viktigast av allt är att vi båda två har kul ihop, sen om vi får med oss lite fel här och där spelar igen roll. Vi gör det vi älskar tillsammans och det är att hoppa. Lite mer kondis träning och lösgörande arbete så kommer han bli svårslagen! :)
 
 
Tack Malin och Olivia som agerade hästskötare och fotograf. ( Knopparna är gjorda av malin, riktigt proffsiga, så vill ni ha en bra groom så vänd er till henne ) ;)



Anonym

Kontakt med munnen är ju att rekommendera....

Svar: Du får gärna utveckla din kommentar? Vill du att jag har mer kontakt med munnen i markarbete eller när jag hoppar?
Denise klevenborn



URL:


Alice

Gillar din inställning! Känns som om så många tävlar för rosetter och placeringar och glömmer bort att egentligen ska man göra det för att det är kul. Fina bilder också! :)

Svar: Ja men jag tävlar inte för vinster och placeringar även om det är kul att vinna lite då och då ocksås självklart. Jag tävlar framför allt att jag tycker det är roligt och att för att hästen jag rider tycker det är kul. Det är en sån inställning jag tycker alla borde ha som tävlar.. Det är så lätt att glömma bort den biten.
Denise klevenborn



URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se


Theresia

Åh så fina bilder!

Svar: Tack så jätte mycket :D !!
Denise klevenborn



URL: http://theresiasandahl.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?