Svåraste hästen JAG ridit.
Publicerat den

Idag var det inte långt ifrån att jag fick tugga sand.. Zamora blev "rädd" för något på ena lång sidan och började bocka, jag hamlar ur balans och då bockar hon ännu mera. Jag är själv förvånad att jag satt kvar om jag ska vara helt ärlig..
 
Vi fokuserade  på samma sak som igår, att hon ska vara framme för skänkeln hela tiden, la även till lite lösgörande arbete och stämde av förhållningar. Hon kändes lite spänd och allmänt ofokuserad i mellan åt. Hon låtsas vara rädd för ett hinder och en bom som ligger på marken utan för ridbanan. Varje gång jag red förbi där så spände hon sig och trycke sig inåt. Störande Moment!
 
Jag har aldrig ridit en så svår häst som Zamora.. Läs : JAG. Ni kanske tycker hon är lätt men det gör inte jag!
Det krävs så mycket ridning för att vi ihop denna hästen. På tal om det, Galoppen är inte att leka med. Jag får kämpa arslet av mig för att få ihop henne typ 3 galoppsprång.. Mitt mål med henne är att få henne så lättriden som möjligt så att alla kan rida henne tillslut! Det lär ta sin tid... haha
 
 
Värdens snyggaste skimmel! :)
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?