Utvärdering av passet.
Publicerat den

 
God morgon på er.
 
Lovade ju er en utvärdering av passet igår. Målet med Zamora igår var att få henne avslappnad, ha en bra framåt bjudning och va lösjord. Trodde inte jag skulle behöva lägga halva passet på att få henne till att lyssna på mig. Hon var helt ofokuserad och fokuserade på allt annat runt omkring i stället för mig. Hon hade en extremt dålig framåt bjudning under hela passet och jag tycker att det syns på bilderna, speciellt dem bilderna som jag la upp igår. Hon ser totalt "hängig" och "tung" ut, om det är dem rätta orden att använda.
 
Bilden ovan sätter hon sig dock tillbaka lite mer på bakbena i galoppen, hon ser avslappnad och har en mer bärig form. Men som sagt saknade hon framåt bjudning totalt under exakt hela passet. Hade inte henne framme för skänkel för 5öre.. 
 
Idag ska jag ner till stina och träna henne, tror träningen börjar vid halv 6 om jag inte är helt ute och turnerar. Blir mycket fokus på att ha henne framme för skänkel redan vid framridningen annars lär väll passet bli ett helvete..
 
 
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?