Tävling Malmö Ridklubb
Publicerat den

Hej på er :)
 
Kom till tävlingen idag vid 10.00 tiden, Zamora skulle hoppa 80 och 90 cm, eftersom att vi startade som numer 42 i första klassen tog vi inte ut henne förens 20 per hade ridit. Direkt när vi kom bort till framridningen fick vi gå in på framhoppningen, men det gjorde inte så mycket. Det var cirka 6 ryttare där och tydligen inne på banan fick man rida en gång till om man välte? Så det tog ändå rätt lång tid, så hade gott om tid att rida fram och hoppa fram.
 
80 cm ; 0 fel, Okej runda. Fick inga riktiga "språng" men rundan flöt på och det kändes okej. Väldigt lugn idag och man kände på henne att hon tyckte det var kul.
 
90 cm: 20 fel : haha... Asså jag vett i fan vad jag gjorde denna runda.. Jag red så fruktansvärt dåligt att det är pinsamt.. ! Första hindret hoppade hon super, sen galopperade hon på lite mot 2:an så tänkte jag ja vad fan låt henne gå. så kom 2:an och jag trodde hon skulle hoppa av en innan än vad hon gjorde för annars hade hon kommit alldeles för nära, men nej hon valde att lägga till en till och jag reste mig före henne.. Stackars häst. Numer 3 hoppade hon kanon men rev tyvärr, sen drog hon på alldeles för mycket mot 4:an så gjorde en volt, sen hoppade hon 4.an- 6:an bra för jag red, sen slutade jag rida mot 7:an och hon saktade av till trav och travhoppade, sen 8:an bara hoppa vi och hon rev, men den rivningen tar jag på mig, men rivningen mot numer 3 får hon ta på sig för där la jag henne perfekt.
 
Jag är för övrigt nöjd med henne och missnöjd med min prestation. Vart lite loj och red inte.. Näst tävling i Helsingborg ska jag skärpa mig!
 
Just det jag red i min rosa kavaj från star rider och min rosa benskydd.. Kan säga att vi stack ut rätt rejält från alla andras tråkig blå, svart, grå kavajer och mörka schabrak.. Vi syntes och det var skit kul! haha :) Älskar att stå ut lite extra. Dessutom rosa är ju så förbaskat snyggt på Z.
 
Hade ingen bild från dagen , så fick bli en gammal.
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?