Resultat Helsingborg Fältrittklubb
Publicerat den


Vi åkte hemifrån klockan 9 i morse och var framme strax efter 10. Perfekt planerat. Jag hann gå banan i lugn och ro och sen gå och ta ut Zamora och skritta fram i 10 minuter innan jag kom in på framhoppningen/framridningen
 
Framridning/ Framhoppningen : Jag blev  extremt beviken på Helsingborg. I paddocken vi skulle rida fram hästarna gick det inte att rida i. Det var som att gå in och rida i vår lerhage. På ett smart sätt enligt dem själva tog dem in extra många till framhoppningen så att man skulle rida fram och hoppa fram där, och dem hade ingen koll alls på vem som skulle vara på framhoppnings biten eller inte. En gubbe sa bara det där sköter ni själva.. Det var ren kaos och alla hästar bara sprang på än..
 
Zamora gick bra inför båda klasserna. Dock inför första rundan kanske jag hade önskat lite mer skjut bakifrån på hindrena. inför andra klassen hoppade hon bättre och var samtidigt mer lösgjord och blev på så sätt trevligare att rida..
 
80 Cm bana : Felfri, inte den bästa rundan vi gjort. Hade inget flyt igenom banan utan Zamora sprang och tittade på allt annat och var inte alls fokuserad på sin  uppgift. Det blev lite så oj här kom ett hinder, där kom nästa osv. Önskat mer fokus från henne.
 
90 cm bana: 4 fel, vi gjorde nog våran bästa runda någonsin i denna klass. Jag red så fruktansvärt bra och var fokuserad till 100 procent. Zamora hade jag med mig hela banan runt och hon var mer fokuserad i denna klass. Oxrana hoppade hon kanon bra och med ett väldigt härligt skjut och man kände att vi var mer samspelta. Det bästa är att hon tycker det är så himla kul och det gör allting så mycket roligare :D!  Hon petade dock sista hindret men det gör ingenting alls
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?