Dagens Övning ! :)
Publicerat den

 
Övning 1.
 
Jag Skulle försöka rida på en jämn volt, Zamora skulle gå i form hela tiden, övningen gick ut på att Zamora skulle få upp ryggen lite mera över "hindret" så att säga. Idag hade jag dock bara 2 bommar på marken eftersom att jag ville att hon skulle fokusera på ryggen och formen och inte Själva hindret. Här krävs det att jag rider henne exakt hela tiden och hon får absolut inte slita sig loss och dra iväg som hon gärna gör när det kommer bommar/hinder i hennes väg. Övningen var väldigt nyttig och hon blev riktigt fin på slutet. Det gäller att man verkligen har hästen mellan bena.
 
Övning 2:
 
Hade ett lite kryss. Meningen med denna övningen var att se hur pass Zamora lyssnar på mitt säte. Läger jag vikten i vänster så ska hon till vänster och lägger jag vikten i höger stigbygel så ska hon till höger. Hon förvånade mig faktiskt på denna övning. Hon Gjorde den helt perfekt och jag blev sjukt imponerad på hur mycket hon faktiskt lyssnar på mitt säte. Även i denna övning skulle hon gå form hela vägen. Hon vill ju gärna slå upp huvudet när hon hoppar och gå med lite högre. Syftet med passet var att hon skulle hoppa med ryggen och hon vart riktigt fin. Jätte nöjd med henne.
 
En liten hjälp på traven när man har starka hästar ( som Zamora) Eller hästar som gärna springer på, är att till en början med rida med gramman. Jag tänkte egentligen göra det men hittade inte mina gramman tyglar. Men det funkade lika bra utan! :) Så klart bara ett tips!



Anonym

Kul att du tipsar med övningar. Ska testa dem imorgon. (: (: (:



URL:


Anonym

Kul att du tipsar med övningar. Ska testa dem imorgon. (: (: (:



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?